25 Aralık 2013 Çarşamba

YÜREK ÇARPINTILARI- JEAN DENIS BREDIN (ARALIK AYI OKUMALARIM)




Arka Kapak:
Fransız Akademisi üyesi Jean-Denis Bredin kahramanları için 'Yaşamda ya da bir başka yerde onların hepsine rastladım, hepsinin yüreği hızla çarpıyordu, hem de nasıl, ' diyor. 'Yürek Çarpıntıları'nın tek ve ortak bir teması var: Seven insan. Safça seven, severken kendini ele veren, sevdiği için suç işleyen, sevdiği için çizgi dışına çıkan, gülünçleşen ve yücelen insan. Başkalarının çocuklarına aşkla bağlanan bir dadı; birbirlerini hayranlıkla, gizli bir eşcinsel çarpıntıyla seven iki yeniyetme göğsünde Yahudi yıldızı taşımak zorunda kalan ve öğretmen olmaktan başka bir şey düşünmeyen öğrenci; tanıdığı ilk kadını çılgınca seven ve onun cesediyle yaşayan bir saf yürek; aşık olduğu ve cinselliği yeniden keşfettiği için cinayet işleyen bir yaşlı adam; büyüttüğü tavşana aşık olan ve onunla 'resmen' evlenen bir yalnız. Cimrilik nedir bilmeyen yürekleri aşkla çarpıyor. Yalın, pırıl pırıl anlatısıyla insan ruhunun sıra dışı gizlerini sergileyen büyüleyici bir yazar Jean-Denis Bredin. 'Kulağınızı açın, her sözcüğün çarpan bir yüreği var.’
Altı çizilesi yerler:
*Hiç kimsenin bana söylemeye cesaret edemeyeceği şeyleri söylemeye karar vermişti, çünkü hiç kimse bunları söyleyecek kadar beni sevmiyordu. (syf,32)
*İspanyollar sosyal yardım yasalarından yararlanmak için sık sık hastalanırlarmış.. (syf,60)

*Hollanda’da erkeklerin birbirleriyle evlendiklerini ve başka bir yerde bir ölüyle bir canlının evliliğine bile izin verildiğini öne sürerek şaşırttı beni. (Syf,141)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder